Czy hazard może sponsorować drużyny, organizacje i wydarzenia dla dzieci?
Nasz konkurs Wygraj Sukces jest dobrze znany w kraju i za granicą. Czujemy, że wykonujemy dobrą robotę, zaszczepiając w dzieciach miłość do śpiewania i kreatywności w ogóle. Bardzo ważne jest dla nas, aby ludzie pomagali nam wypełniać naszą misję. Podobnie jak jest to ważne dla wszystkich innych stowarzyszeń, klubów i konkursów dla dzieci, nie tylko w Polsce, ale na całym świecie. Sponsoring odgrywa dużą rolę, ale czy każdy sponsor może wspierać projekty dla dzieci?
Bukmacherzy i sport
Można śmiało powiedzieć, że bukmacherzy są popularnymi sponsorami w środowisku sportowym. W przypadku Polski jest to również istotne, ponieważ reklamy hazardu mogą być wyświetlane tylko w ciągu dnia, jeśli są wstawiane do transmisji sportowych. Jednak zarówno w Polsce, jak i w innych krajach świata coraz częściej mówi się o tym, że reklamy hazardu w sporcie mogą być zakazane lub bardzo utrudnione.
Póki co nie przeszkadza to jednak operatorom rozrywki hazardowej z optymizmem patrzeć na perspektywy ich sponsoringu w sporcie. Tutaj i firma bukmacherska Betclic będzie sponsorować 1. i 2. ligę.
Ale wszystko powyższe dotyczy tylko sportów dla dorosłych, podczas gdy w przypadku wydarzeń dla dzieci taka reklama jest bezpośrednim naruszeniem. A za to naruszenie może grozić bardzo poważna kara w postaci wieloletniego pozbawienia wolności.
Sponsorowanie konkursów i innych projektów dla dzieci
Można powiedzieć, że wszystkie te ograniczenia, które są charakterystyczne dla sponsorowania bukmacherów, a tym bardziej kasyn online w sporcie dziecięcym, są istotne dla wszystkich innych przypadków. A znaczącą rolę odgrywa w tym niezadowolenie rodziców, którzy w większości mają negatywny stosunek do obecności marek kasyn online lub bukmacherów na wydarzeniach, w których występują ich dzieci.
Co będzie dalej
Nie ulega wątpliwości, że operatorzy gier hazardowych nie zaprzestaną działalności sponsoringowej w Polsce w perspektywie średnioterminowej. A znane użytkownikom twinspin.pl marki nadal będą pojawiać się na koszulkach sportowców czy banerach różnych wydarzeń, także tych dalekich od sportu.
Jednak wszystko co związane ze sportem dziecięcym, zawodami i związkami raczej nie stanie się skutecznym polem dla kampanii reklamowych kasyn online i bukmacherów. I o ile w USA i Australii takie przypadki są realne (choć krytykowane), o tyle bardziej konserwatywne polskie społeczeństwo może stać się przeszkodą dla takich sponsorów w wejściu do dziecięcych sportów, zawodów i organizacji.